למה מומלץ ללכת לטיפול נפשי image
בעבר היה מקובל לחשוב שרק מי שהוא "לא נורמלי" או סובל מהפרעות נפשיות קשות זקוק לטיפול פסיכולוגי. לא פלא, לכן, שבקרב מטופלים רבים התקבע צורך חברתי להסתיר את עובדת הטיפול שלווה בתחושת בושה, בחוסר נעימות ואף כישלון עצמי.
עם השנים, ובעיקר עם ריבוי העדויות לגבי התועלת המשמעותית שהפיקו מטופלים מטיפולים פסיכולוגיים, תהליך הטיפול הרגשי הפך לתהליך שמטופלים רבים מתגאים בו. עוד ועוד אנשים החלו להודות בריש גלי שהם נעזרים בטיפול פסיכולוגי כדי לשפר את איכות חייהם, להבין את עצמם טוב יותר ולשפר את הרגשתם. טיפול פסיכולוגי שוטף הפך לנפוץ ומקובל, עד כי אפילו "סלבים" מתרברבים לא פעם מול כלי התקשורת בגאווה גלויה על תהליך הטיפול שהם נעזרים בו ביום-יום.
טיפול פסיכולוגי דינמי מסייע להתגבר על קשיים בתפקוד הנובעים ממצוקה נפשית, ועשוי להועיל מאוד גם למי שלא סובל מקשיים התנהגותיים אך בכל זאת מעוניין להבין את עצמו טוב יותר, לזהות דפוסי התנהגות חוזרים ולטפח ולאמן את הנפש.
מטפל נפשי מקצועי וטוב יידע לעמוד על מאפיינים אישיותיים, לשקף ולחבר בין דברים וחוויות שונות שהעלה המטופל, להכווין את המטופל להגיע למסקנות ותשובות לשאלות שהוא עצמו העלה ולהביא להפנמה והבנה טובה יותר של נפשו. הפנמה זו מתורגמת בדרך כלל להכרה, השלמה והגעה לשלווה ומרגוע נפשיים.
כמי שטיפלה במאות מטופלים, אני יכולה להעיד כי גם מטופלים שחוששים תחילה להתחייב לתהליך הטיפול הנפשי מגלים את התועלת הגדולה שהטיפול מסב להם, ורבים מהם מבקשים להמשיך בטיפול הפסיכותרפי המקצועי מולי גם לאחר שהבעיה שבגינה הגיעו אלי לטיפול נפתרת.

רוצה לשאול שאלות נוספות או להתייעץ איתי לגבי התחלת טיפול פסיכולוגי עבורך או עבור אדם קרוב לך? ניתן ליצור עמי קשר באמצעות טופס הפניה באתר או באמצעות מספר הטלפון המצוין באתר. אשמח להסביר ולייעץ בנוגע לטיפול הפסיכולוגי שאני מעניקה, ואני בטוחה שאם נבחר לצאת יחד למסע, יתרונות ויעילות הטיפול הפסיכולוגי יתגלו גם לך במהרה.