הפסיכולוגיה הקלאסית מושתתת אמנם על טיפול פסיכותרפי בפגישה פרונטלית ואינטימית של המטפל והמטופל בחדר אחד, פנים אל פנים. מאמרים רבים נכתבו בנוגע לאופן קיום הסשן הפסיכולוגי הטיפולי ורוב הפסיכולוגים והמטפלים הפסיכותרפיים מקיימים את הנוהג הקלאסי לאשורו.
יחד עם זאת, החידושים הטכנולוגיים, ובוודאי לאור המציאות אליה התרגלנו לאחרונה, מאפשרים לנו כיום ליהנות מן האפשרות לקיים פגישות טיפוליות מקוונות, אחד על אחד, כמעט באותה יעילות. בפגישות אלה שמתקיימות באמצעות שירות שיחות וידיאו אונליין ניתן לשוחח בפרטיות ואינטימיות מוחלטת, בדיוק כפי שמתקיים בחדר הקליניקה המסורתי.
באם קיימת האפשרות, אני בכל זאת ממליצה לקיים לכל הפחות את הפגישות הראשונות במתכונת הפסיכולוגית הקלאסית, פרונטלית בקליניקה הפרטית שלי בחיפה, ולאחר מכן ניתן לשקול את קיום פגישות ההמשך באופן מקוון בפלטפורמה אינטרנטית. אופן הטיפול הזה מתאים במיוחד למי שמעוניין ליהנות מאפשרות טיפול מקצועי מביתו, ולהימנע מבזבוז זמני הנסיעה וההתארגנות הכרוכים בהגעה לקליניקה. יחד עם זאת, אני מוכרחה להודות בכנות שבסוג טיפול זה בו מעט נפגע מעט מימד התקשורת הבין אישי קשה לי לעיתים יותר כמטפלת פסיכותרפית לזהות תגובות בשפת הגוף, בהבעות ובשאר מחוות לא ורבליות. מצד שני, פעמים רבות הטיפול הפסיכותרפי באינטרנט דווקא מספק נקודות הצצה מיוחדות אל חייו האישיים של המטופל, שאינן בהכרח באות לידי ביטוי בטיפול הפסיכולוגי הקלאסי בקליניקה. למשל, אני יכולה ללמוד מהמפגש ולהסיק מסקנות טיפוליות גם מהתבוננות על דברים כגון האם המטופל מקיים את הפגישה מאותו מקום פרטי ומגן מדי שבוע או האם הוא מרגיש משוחרר לקיים את המפגש ממקומות שונים, האם הוא בוחר להתלבש באופן רשמי או דווקא נהנה מהיותו "משוחרר" מרשמיות, האם הפגישה מתחילה בשיחת נימוס כבדרך של פגישה פרונטלית ועוד כהנה דוגמאות.

על אף הפגיעה המועטה בתקשורת הבין אישית הרגילה, ולאור ניסיוני בתקופה האחרונה במפגשי טיפול באמצעות האינטרנט, אני סבורה כי בהחלט ניתן לקיים טיפול פסיכותרפי מוצלח ויעיל גם באופן מקוון באינטרנט.


לחזרה לעמוד הקודם לחצו כאן, לחזרה לדף הבית לחצו כאן

ניתן ליצור עמי קשר לצורך בירור תחילת טיפול פסיכולוגי באמצעות השארת הודעה בעמוד הבא.